Crash test BMW X1 (2015)

Testovaná varianta: sDrive 18d
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 87 %
Chodci 74 %
Aktivní bezpečnost 77 %

Dospělý cestující

35 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: BMW Junior Seat I
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: BMW Junior Seat I
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

27 bodů / 74 %

chodci
Hlava: 19.4 bodů
Pánev: 1.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 77 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. BMW X1 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla dobrá až na oblast hrudníku. Ta byla v případě řidiče i spolujezdce na zadním sedadle přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si X1 vysloužila maximální počet bodů.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla byla v tomto ohledu průměrná.

Ochrana dětí

Figuríny simulující 18měsíční i a tříleté dítě byly posazeny do sedaček instalovaných proti směru jízdy. BMW X1 získalo v dynamických testech v obou případech maximální počet bodů.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je X1 určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Výsledky naměřené na kapotě byly téměř všude dobré, pouze některé části chránily hlavu chodce jen přijatelně, v oblasti konce předního skla a sloupků byly zaznamenány i nevyhovující hodnoty. Nárazník poskytuje nohám chodce ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu a byl odměněn nejvyšším počtem bodů. Ochrana pánve chodce byla vyhodnocena jako nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel, systém autonomního krizového brzdění a nastavitelný omezovač rychlosti. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW X1 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto