Crash test BMW X3 (2011)

Testovaná varianta: BMW X3 2.0 Diesel
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 83 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0/1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 13.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce a BMW předvedlo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. BMW X3 získalo za poskytnutou ochranu při bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku slabá. Přední sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu získala X3 maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte a ztratila pouze zlomek bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné umístit na přední sedadlo dětskou sedačku orientovanou proti směru jízdy. Nicméně řidiči je poskytnuto nedostatečné množství informací o stavu airbagu a systém proto není ohodnocen. Výstražný štítek na stínítku zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytoval nohám chodce dobrou ochranu. Nicméně celá přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, nabídla kapota pouze průměrnou nebo nevyhovující ochranu. V těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana většinou dobrá s několika nevyhovujícími oblastmi.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je u X3 součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Vozidlo je vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce, zadní sedadla vybavena nejsou. Pro X3 není dostupný omezovač rychlosti.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW X3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto