Crash test BMW Z4 (2015)

Testovaná varianta: sDrive 18i
roadster

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 69 %
Děti 61 %
Chodci 91 %
Aktivní bezpečnost 46 %

Dospělý cestující

26 bodů / 69 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

13 bodů / 61 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

33 bodů / 91 %

chodci
Hlava: 21.3 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 5.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 46 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: dvoudveřový roadster
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. BMW Z4 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což byl udělen maximální počet bodů.

Při bočním nárazovém testu do pevné byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Z4 opět vysloužila maximální počet bodů. Více závažný boční nárazový test do sloupu nebyl u tohoto vozu proveden.

Sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Ochrana dětí

Vzhledem k tomu, že BMW Z4 je vůz s pouze dvěma sedadly, je zhodnocení ochrany dětí založeno na proveditelných možnostech.

Airbag pro sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu ovšem nejsou zcela zřetelné. Systém proto nemohl být odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je X1 určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. 

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Výsledky naměřené na kapotě byly téměř všude dobré nebo přijatelné.

Nárazník poskytoval dobrou a přijatelnou ochranu nohou. Ochrana pánve chodce byla vyhodnocena jako dobrá ve všech měřených místech.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů. Systémy autonomního krizového brzdění, systém pro udržení vozidla v jízdním pruhu a nastavitelný omezovač rychlosti nejsou v případě BMW Z4 dostupné.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW Z4 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto