Crash test Chevrolet Aveo (2011)

Testovaná varianta: Chevrolet Aveo 1.2 LT, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 87 %
Chodci 54 %
Aktivní bezpečnost 93 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax BabySafe ISOFIX plus
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO ISOFIX
Skupina: 0+/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

19 bodů / 54 %

chodci
Hlava: 13.7 bodů
Pánev: 0.2 bodů
Nohy: 5.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 93 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.5 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínami naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Chevrolet předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Aveo získalo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů, celé tělo bylo dobře ochráněno. Dokonce i ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Za ochranu tříletého cestujícího získalo vozidlo v dynamickém testu maximální počet bodů. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zcela zřetelné a systém za to byl od Euro NCAP odměněn. Natrvalo přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce převážně dobrou ochranu. Nicméně přední hrana kapoty byla hodnocena jako nevyhovující. Kapota poskytla ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, dobrou ochranu, ale v místech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana většinou nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je součástí standardní výbavy ve všech modelových řadách Aveo a splňuje požadavky pro Euro NCAP test. Sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla jsou vybavena signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů. Řidič je upozorněn, pokud vozidlo překročí povolenou rychlost, systém za to byl od Euro NCAP odměněn.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Aveo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto