Crash test Chevrolet Captiva (2011)

Testovaná varianta: Chevrolet Captiva 2.2 diesel LS, RHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 82 %
Chodci 48 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer BabySafe ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

17 bodů / 48 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Chevrolet předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Všechny oblasti těla byly v bočním bariérovém testu dobře chráněny a vozidlo získalo v tomto testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu hodnoty zaznamenané stlačením žeber naznačily průměrnou ochranu hrudníku. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb u figuríny tříletého dítěte, sedícího v dětské autosedačce orientované po směru jízdy, nebyl nadměrný. Při bočním bariérovém testu byly obě dětské figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout přepínačem tak, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné a systém za to nebyl odměněn. Na nebezpečí použití dětské autosedačky instalované proti směru jízdy bez předchozí deaktivace airbagu bylo zřetelně upozorněno.

Ochrana chodců

Přední hrana kapoty poskytla nohám chodce jednotně nevyhovující ochranu. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu. Nicméně převážně nevyhovující ochrana byla poskytnuta v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Omezovač rychlosti není dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Captiva bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto