Crash test Chevrolet Cruze (2009)

Testovaná varianta: Chevrolet Cruze 1.6 LS
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 84 %
Chodci 34 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

35 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 16 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

12 bodů / 34 %

chodci
Hlava: 6.5 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Cruzes s testovanou specifikací
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Cruze získal za čelní náraz maximální počet bodů, figurína řidiče i spolujezdce ukázala dobrou ochranu celého těla. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul vzad o méně než 5 mm. Chevrolet byl schopen předvést, že kolena a stehenní kosti různě vysokých cestujících sedících v různých pozicích jsou stejně dobře chráněny. Vozidlo získalo při bočním bariérovém testu plný počet bodů. V závažnějším testu nárazu do sloupu nezískal maximální počet bodů pouze hrudník, ale i tak byla ochrana této oblasti stále považována za postačující. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla také dobrá.

Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo Cruze v testu čelního nárazu a bočním bariérovém testu maximální počet bodů za ochranu jeden a půl ročního dítěte. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, byl při čelním nárazu dobře regulovaný. Při bočním nárazu byly obě figuríny řádně zadrženy sedačkami. Spolujezdcův airbag je možné deaktivovat, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Pevně přidělaný štítek varoval na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy, na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně, přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu a nezískala žádné body. Kapota nabídla ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, převážně průměrnou ochranu. Oblasti, kam by mohla udeřit hlava dospělého, poskytly nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou Cruze, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Cruze bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto