Crash test Chevrolet Malibu (2011)

Testovaná varianta: Chevrolet Malibu 2.4 LTZ, LHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 83 %
Chodci 57 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

20 bodů / 57 %

chodci
Hlava: 14.7 bodů
Pánev: 1.8 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdvéřový salon
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. Za ochranu figuríny spolujezdce byl udělen maximální počet bodů. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Chevrolet předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Při bočním bariérovém testu získalo Malibu maximální počet bodů s dobrou ochranou celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana břicha průměrná. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb u tříleté figuríny nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně zřetelnost informací poskytovaných řidiči o stavu airbagu nesplňovala požadavky Euro NCAP. Zřetelné informace jsou ve vozidle poskytovány ohledně nebezpečí použití dětské autosedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce ve většině oblastí dobrou ochranu, ale v některých oblastech i ochranu nevyhovující. Přední hrana kapoty byla převážně nevyhovující. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, kapota poskytla dobrou ochranu, ale ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla nabízená ochrana nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy ve všech modelech Malibu a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je k dispozici pro sedadla řidiče a spolujezdce. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro zadní sedadla je dostupná v doplňkové výbavě, ale nesplňuje Euro NCAP požadavky na vybavení pro rok 2011. Omezovač rychlosti není pro Malibu dostupný.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Malibu bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto