Crash test Chevrolet Orlando (2011)

Testovaná varianta: Chevrolet Orlando 1.8 litre petrol, LHD
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 79 %
Chodci 49 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Baby Safe
Skupina: 0/1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 10.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus
Skupina: 0/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

18 bodů / 49 %

chodci
Hlava: 13.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 4.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínami naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Nebyla zde žádná rizika pro různě velké cestující ani pro cestující sedící v různých pozicích. Orlando získalo za poskytnutou ochranu v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Přední sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných při čelním a bočním nárazovém testu, získalo Orlando za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte maximální počet bodů. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Přepínač je dobře označen a informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zřetelné, systém za to byl odměněn.  Napevno umístěný výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců

Celá přední hrana kapoty, kam by kyčel a pánev mohly dopadnout, byla nevyhovující. Ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana většinou dobrá s několika nevyhovujícími oblastmi. V těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, nabídla kapota převážně nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je součástí standardní výbavy Orlanda a splňuje požadavky Euro NCAP. Vozidlo je vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce, ale zadní sedadla takto vybavena nejsou. Orlando není vybaveno omezovačem rychlosti.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Orlando bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto