Crash test Chevrolet Spark (2009)

Testovaná varianta: Chevrolet Spark 1.0 base grade
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 81 %
Děti 78 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 43 %

Dospělý cestující

29 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

16 bodů / 43 %

chodci
Hlava: 9.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 43 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Spark s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu hlavy a krku, prohnutí hrudníku řidiče i spolujezdce však naznačilo pouze průměrnou ochranu. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Spark získal za výkon v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Při závažnějším testu nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku dostačující a ostatní oblasti těla byly chráněny dobře. Před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla poskytnuta průměrná ochrana a to i při zadním nárazu.

Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získal Spark v testu čelního nárazu a bočního bariérového testu maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Dopředný pohyb hlavy byl v každém případě dobře řízený. Při bočním nárazu byla figurína vhodně zadržena ochranou opěrkou sedačky. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Napevno přidělaný štítek upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně, přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu a nezískala žádné body. V oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, poskytla kapota převážně nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost
Spark je ve standardu vybaven signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů pro řidiče, spolujezdce i zadní sedadla. Elektronická kontrola stability (ESC) není v současné době dostupná pro žádný model. Chevrolet vzkázal Euro NCAP, že ESC bude dostupné pro některé modely v průběhu roku 2010.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Spark bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto