Crash test Chevrolet Trax (2013)

Testovaná varianta: Chevrolet Trax 1.7 diesel "LT"
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 85 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe + ISOFIX základna
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 17.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Chevrolet dokázal stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Maximální počet bodů získal v bočním bariérovém testu, ochrana všech částí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat.
Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zcela zřetelné. Varování, které upozorňuje na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, je stále na očích.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Nicméně přední hrana kapoty je nebezpečná, protože po její celé šíři je ochrana pánve zanedbatelná. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana dobrá. Tam, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana přijatelná nebo průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je také součástí standardní výbavy. A Trax má také řidičem nastavitelný aktivní omezovač rychlosti jako součást standardní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Trax bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto