Crash test Chevrolet Volt (2011)

Testovaná varianta: Opel/Vauxhall Ampera 1.4/electric, LHD
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 85 %
Děti 78 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

30 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer Baby Safe plus
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: běžné bezpečnostní pásy

Tříleté dítě

Provedení: 10.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 41 %

chodci
Hlava: 8.9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Vozidlo má kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce ve standardní výbavě a hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u obou vpředu sedících cestujících. Vozidlo získalo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Získalo také maximální počet bodů ve více náročném testu bočního nárazu do sloupu. Ochrana celého těla byla v tomto testu dobrá.  Sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).  Elektrická bezpečnost vozu byla po všech nárazových testech zkontrolována a nebyly nalezeny žádné problémy.

Ochrana dětí

Dopředný pohyb u tříleté figuríny, sedící v autosedačce po směru jízdy, nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly při bočním nárazovém testu dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné.  Na nebezpečí použití dětské sedačky, orientované proti směru jízdy, na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu ve vozidle zřetelně varoval výstražný štítek. 

Ochrana chodců

Nárazník nabídl nohám chodce dobrou ochranu a kapota byla v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, převážně dobrá. Nicméně přední hrana kapoty nezískala žádné body a skoro ve všech oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana nevyhovující.Nárazník nabídl nohám chodce dobrou ochranu a kapota byla v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, převážně dobrá. Nicméně přední hrana kapoty nezískala žádné body a skoro ve všech oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Volt má elektronický stabilizační program (ESP) a signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla ve standardní výbavě.

Poznámka

Chevrolet Volt byl od Euro NCAP prozkoumán a vozidlo je konstrukčně shodné s Opel Ampera a má stejné vybavení interiéru. Chevrolet informoval Euro NCAP, že Volt má také stejnou bezpečnostní výbavu jako Ampera.  V souladu s tím se Euro NCAP domnívá, že hodnocení u Ampery může být aplikováno i na Chevrolet Volt.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Chevrolet Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto