Crash test Citroën Berlingo (2014)

Testovaná varianta: Citroën Berlingo 1.6 dCi Confort
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 55 %
Děti 74 %
Chodci 63 %
Aktivní bezpečnost 48 %

Dospělý cestující

21 bodů / 55 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 0 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 74 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás vozidla

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

23 bodů / 63 %

chodci
Hlava: 13.3 bodů
Pánev: 3.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 48 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Poznámka: od VIN VF7 7J9HP0 EJ713660
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Nicméně sloupek řízení, jeho zámek a také konec přístrojové desky mohou způsobit zranění cestujícím různé velikosti nebo cestujícím sedícím v různé pozici. Hodnocení proto bylo sníženo.

Berlingo získalo při bočním nárazovém testu maximální počet bodů, což znamená dobrou ochranu celého těla. Hlavové a boční airbagy nejsou součástí standardní, ale pouze příplatkové výbavy, a ve zkušebním vozidle nebyly instalovány. Z toho důvodu nebyla provedena boční nárazová zkouška do sloupu. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

 

Ochrana dítěte

Citroën Berlingo získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavičky figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku bylo naměřeno větší přetížení a v oblasti hrudníku byla ochrana jen průměrná.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Označení pro vypnutí airbagu však není jasně zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je berlingo určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za dobrou ochranu nohou chodce. Přední hrana kapoty v některých místech poskytuje dobrou ochranu, jinde slabou nebo špatnou. Kapota motoru chrání hlavu chodce většinou dobře, ovšem v okolí sloupků a u hran kapoty je ochrana minimální.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy. Připomínač nezapnutí bezpečnostních pásů byl dříve v berlingu instalován pouze pro přední sedadla, ale od VIN VF7 7J9HP0 EJ713660 je rozšířen i na přední sedadlo spolujezdce. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti spadá do příplatkové výbavy. Citroën Berlingo není vybaven systémem autonomního krizového brzdění ani systémem pro udržení vozidla v jízdním pruhu.

Obrázky

Vydáno: 03. 09. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën Berlingo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto