Crash test Citroën C-Elysée (2014)

Testovaná varianta: Citroën C-Elysée 1.2 Séduction
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 71 %
Děti 75 %
Chodci 54 %
Aktivní bezpečnost 33 %

Dospělý cestující

27 bodů / 71 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 5.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

20 bodů / 54 %

chodci
Hlava: 13.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

4 body / 33 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 0 bodů
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Nicméně určité části palubní desky představovaly riziko poranění cestujících rozdílné výšky a cestujících sedících v různých pozicích. Ochrana hrudníku řidiče je podle naměřených hodnot jen průměrná.

 

Při bočním nárazovém testu byla ochrana těla dobrá až na oblast hrudníku, kde byla horší. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu však byla ochrana hrudi slabá a nedostatečná. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře), ovšem na zadních sedadlech jsou cestující chráněni minimálně.

 

Ochrana dítěte
Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku bylo přetížení poměrně vysoké.  Při testu ochrany 18měsíčního dítěte bylo naměřeno vyšší přetížení hrudníku, a hodnocení bylo proto sníženo. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně vypínač je umístěn až na konci palubní desky a navíc není dostatečně jasně označen. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Citroën určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců
Nárazník chrání nohy chodců ve všech oblastech dobře. Naopak přední hrana kapoty nechrání vůbec. Kapota motoru na většině míst chrání chodce dobře nebo přijatelně, ovšem v okolí sloupků, kam by mohla narazit jeho hlava, je ochrana minimální.

 

Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je k dispozici pouze pro sedadlo řidiče. Omezovač rychlosti je možné dokoupit jako příplatkovou výbavu. Citroën C-Elysée nelze dovybavit systémem pro udržení vozu v jízdním pruhu ani autonomním krizovým brzděním.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën C-Elysée bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto