Crash test Citroën C-Zero (2011)

Testovaná varianta: Mitsubishi i-MiEV, LHD
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 73 %
Děti 78 %
Chodci 48 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

26 bodů / 73 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 9.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus ISOFIX
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus ISOFIX
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

17 bodů / 48 %

chodci
Hlava: 11.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Inspekce po čelním nárazu ukázala u vozidla několik oblastí, které dosáhly limitu únosnosti. Prostor pro spolujezdce byl posouzen jako nestabilní, což znamená, že vozidlo nemusí být schopno odolat nárazu ve vyšších rychlostech. V důsledku toho bylo skóre pro oblast hrudníku řidiče penalizováno a ochrana této části těla byla hodnocena jako průměrná. Většina podlahy v prostoru pro řidičovy nohy byla těžce zdeformována a byla také penalizována. Z tohoto důvodu bylo hodnocení ochrany chodidel a kotníků řidiče vyhodnoceno jako průměrné. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Při bočním bariérovém testu se dveře u řidiče otevřely, a ačkoliv hodnoty zaznamenané figurínou ukazovaly, že ochrana byla přijatelná, vozidlo za to bylo penalizováno. Nicméně, ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu hodnoty zaznamenané při stlačení žeber figuríny indikovaly nevyhovující ochranu hrudníku. Ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla při zadním nárazu dobrá. S vysokonapěťovým elektronickým systémem, který napájí vozidlo, nebyly zaznamenány žádné problémy: baterie byla řádně izolována od karoserie a během testů nebyla poškozena.

Dětský cestující

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou bylo vozidlo ohodnoceno v dynamickém testu maximálním počtem bodů za ochranu figuríny tříletého dítěte. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Natrvalo přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Chodec

Nárazník poskytnul dobrou ochranu a získal maximální počet bodů v testu Euro NCAP. Přední hrana kapoty, nabízející nevyhovující ochranu nohám chodce, nezískala žádné body. Kapota poskytla převážně nevyhovující ochranu také v místech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte. Nicméně, dobrou ochranu kapota poskytla v těch místech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je společně se signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla u tohoto vozidla součástí standardní výbavy.

Nezařazené komentáře

Euro NCAP je informován, že Citroen C-Zero je konstrukčně identický s Mitsubishi i-MiEV a má stejný interiér i úroveň bezpečnostní výbavy. V souladu s tím se Euro NCAP domnívá, že počet udělených hvězdiček pro Mitsubishi i-MiEV může být použit i u Citroen C-Zero.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto