Crash test Citroën C3 (2009)

Testovaná varianta: Citroen C3 1.4 diesel
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 83 %
Děti 74 %
Chodci 33 %
Aktivní bezpečnost 40 %

Dospělý cestující

29 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.38 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.46 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 0.88 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 74 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: rearward
Instalace: Adult seatbelt

Tříleté dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: forward
Instalace: ISOFIX anchorages and top tether

Chodci

12 bodů / 33 %

chodci
Hlava: 5.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 40 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely C3 s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou nám ukázaly, že kolena a horní části nohou cestujících vpředu jsou dobře chráněny. Citroen byl schopen prokázat, že různě velikým cestujícím a cestujícím sedících v různých pozicích je poskytována stejná ochrana celého těla. Při bočním nárazu získalo vozidlo maximální počet bodů za dobrou ochranu celého těla. Při silnějším nárazu do sloupu se ukázalo, že ochrana žeber je slabá, ale ostatní části těla byly chráněny dobře. Sedadlo a opěrka pro hlavu poskytly jen nevyhovující ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře). Ani v jednom ze tří testů nedostalo vozidlo žádný bod.

Ochrana dětí
Při čelním nárazu se figurína tříletého dítěte neposunula příliš vpřed. Při bočním nárazu dětský zádržný systém dokázal udržet hlavy obou dětí. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné.

Ochrana chodců
Nárazník dobře ochránil nohy chodce, a proto získal maximální počet bodů. Avšak přední hrana kapoty nebyla ohodnocena ani jedním bodem. Za ochranu hlavy dítěte byla kapota ohodnocena v místě možného dopadu jako průměrná nebo nevyhovující. Předpokládané oblasti dopadu hlavy dospělého byly hodnoceny převážně jako nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je dostupná v několika variantách modelové řady, ale ne v dostatečném množství, proto tento systém Euro NCAP nevyhodnotilo jako standardní výbavu a vozidlo za něj nedostane žádné body. Očekává se, že omezovač rychlosti nastavitelný řidičem bude součástí standardního vybavení většiny prodávaných vozů a volitelně bude dostupný pro všechny varianty modelové řady. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce jsou součástí standardní výbavy celé modelové řady.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën C3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto