Crash test Citroën C3 Picasso (2009)

Testovaná varianta: Confort HDi 90
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 81 %
Děti 76 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 40 %

Dospělý cestující

29 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 0.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 40 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřové MPV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely C3 Picasso
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly, že hruď řidiče přišla do kontaktu s volantem, a proto byl vozidlu odebrán jeden bod. Ochrana kolen, stehenních kostí a pánve řidiče i spolujezdce byla dobrá. Vozidlo získalo maximální počet bodů v testu bočního nárazu. Při testu nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná, protože žebra figuríny zaznamenala hraniční stupeň prohnutí. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla nevyhovující, sedadlo nedostalo ve dvou ze tří testů ani bod a opěrka hlavy ztratila body za nevyhovující výchozí pozici.

Ochrana dětí
Na základě hodnot, získaných z figuríny, získalo vozidlo za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů. Euro NCAP ohodnotilo ochranu jeden a půlročního dítěte, sedícího po směru jízdy, menším počtem bodů, než ochranu toho samého dítěte, sedícího proti směru jízdy. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Přítomnost úchytu ISOFIX není na zadních sedadlech dostatečně označena.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně většina povrchu kapoty poskytla nevyhovující ochranu hlavy.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je pro Picasso dostupná, ale není součástí standardní výbavy všech variant. To se také odrazilo na hvězdičkovém hodnocení, protože vozidlo prodávané bez ESC nesplňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti, nastavitelný řidičem, je dostupný jako standard nebo jako možnost. Citroen předpokládá, že se prodá více vozidel s omezovačem rychlosti v základní výbavě, a proto je hodnocení toho systému zahrnuto v celkovém hodnocení vozidla. Toto zařízení dovoluje řidiči nastavit rychlost, kterou pak bude vozidlo omezeno. Signalizace nezapnutí bezpečnostních (SNBP) pásů je pro sedadlo řidiče součástí standardní výbavy. Sedadlo spolujezdce a sedadla vzadu jsou tímto systémem vybavena buď standardně nebo volitelně. Euro NCAP předpokládá, že pro sedadlo spolujezdce dosáhne prodej SNBP jejích požadavků, kdežto SNBP pro zadní sedadla nikoliv. Proto celkové hodnocení zahrnuje skóre jen za SNBP řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën C3 Picasso bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto