Crash test Citroën C4 (2010)

Testovaná varianta: Citroen C4 1.6 Hdi
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 85 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 97 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.8 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER BABYSAFE+
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER DUO+
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

15 bodů / 43 %

chodci
Hlava: 7.9 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 97 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely C4 s testovanou specifikací

Komentář

Dospělý cestující

Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou indikovaly dobrou ochranu pro kolena a stehenní kosti u řidiče i spolujezdce a nebyly zde žádné výstupky na palubní desce, které by představovali riziko zranění pro cestující různých velikostí a sedících v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako přijatelná. Nicméně, při závažnějším testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena pouze jako slabá a ochrana břicha byla vyhodnocena jako přijatelná. Test ochrany proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře) při nárazu zezadu byl hodnocen jako průměrný.

Dětský cestující

Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny simulující tříleté dítě směrem dopředu nadměrný. Figurína simulující osmnáctiměsíční dítě byla usazena v obrácené autosedačce, která také poskytla dobrou ochranu hlavy. V testu bočního nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy a ochráněny bočnicemi jejich sedaček. Airbag spolujezdce může být deaktivován pomocí přepínače v příruční skříňce u spolujezdce, to pak dovoluje umístit obráceně orientovanou dětskou autosedačku na sedadlo spolujezdce. Zřetelné informace jsou poskytovány řidiči o stavu airbagu. Systém byl za toto odměněn.

Chodec

Oblast nárazníku získala za ochranu nabízenou spodním částem nohou chodce maximální počet bodů. Přední hrana kapoty, kam by mohla dopadnout horní část nohy chodce, nabídla většinou nevyhovující ochranu. Horní část kapoty, kam by mohla dopadnout hlava dítěte či případně menšího dospělého, nabídla různou úroveň ochrany. Nicméně ochrana nabízená dospělému byla po celé ploše kapoty extrémně nevyhovující.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní součástí výbavy většiny evropských modelů. V některých zemích je ESC volitelné u základních verzí, ale standardní u ostatních. Předpokládaný počet prodaných ESC ve standardní výbavě by měl být dostatečně velký, aby mohl být systém ohodnocen od Euro NCAP. Omezovač rychlosti je standardní výbavou pro celou modelovou řadu, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední a zadní sedadla.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën C4 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto