Crash test Citroën C4 Picasso (2013)

Testovaná varianta: Citroën C4 Picasso DV6 "Confort"
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 88 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 88 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Baby P2C Midi
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Baby P2C Midi
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 15.3 bodů
Pánev: 3.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehen u řidiče i spolujezdce. Citroën dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Citroën získal za ochranu řidiče maximální počet bodů v bočním bariérovém testu, nicméně ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se však projevila slabá ochrana hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech získalo Picasso maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Obě figuríny (18mesíčního i tříletého dítěte) seděly v poloze po směru jízdy. To zajišťuje dobrou ochranu před potenciálním kontaktem s interiéru vozu při čelním nárazu. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně chráněny dětskými autosedačkami, což minimalizuje riziko úderu hlavy do tvrdých částí interiéru.
Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat.

Ochrana chodců

Nárazník získal za poskytovanou ochranu chodců maximální počet pěti bodů. V některých místech není přední hrana kapoty tak nebezpečná, ale celkově chrání oblast pánve spíš průměrně. Po nárazu hlavy do spodní části čelního skla nebo do předních sloupků se kvůli minimální ochraně dá očekávat vážnější zranění, v ostatních místech je ochrana průměrná, dokonce dobrá.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën C4 Picasso bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto