Crash test Citroën DS3 (2009)

Testovaná varianta: Citroen DS3, 1,4 benzín
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 71 %
Chodci 35 %
Aktivní bezpečnost 83 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

35 bodů / 71 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Tříleté dítě

Provedení: 11.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

13 bodů / 35 %

chodci
Hlava: 6.3 bodů
Pánev: 0.3 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 83 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: třídvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely DS3 s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu nohou a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Citroen byl schopen dokázat, že různě vysokým cestujícím sedícímv různých pozicích bude poskytována podobná úroveň ochrany. Vozidlo získalo za výkon v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Při závažnějším testu nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku, na základě naměřeného prohnutí žeber, hodnocena jako slabá. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při zadním nárazu hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Obě figuríny byly usazeny v dětských sedačkách instalovaných po směru jízdy. V každém případě nebyl dopředný pohyb hlavy při čelním nárazu nadlimitní a při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi sedaček. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Štítek varující na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívějšího vypnutí airbagu, nebyl dostupný ve všech jazycích evropských zemí a nebyl ohodnocen.

Ochrana chodců
Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava chodce, poskytla kapota nevyhovující ochranu a nezískala žádné body. Nárazník poskytl nohám chodce převážně dobrou ochranu.

Aktivní bezpečnost
Všechny modely DS3 jsou ve standardu vybaveny elektronickou kontrolou stability (ESC), signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče i spolujezdce a omezovačem rychlosti.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën DS3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto