Crash test Citroën DS4 (2011)

Testovaná varianta: Citroën DS4 Vti 1.6, base grade, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 80 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 97 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer BabySafe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 43 %

chodci
Hlava: 7.5 bodů
Pánev: 2 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 97 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily u kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce dobrou ochranu. Citroën byl schopen dokázat, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedících v různých pozicích. DS4 získalo za ochranu při bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu, byla ochrana hrudníku i břicha přijatelná a ochrana hlavy a pánve byla vyhodnocena jako dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly při nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětský cestující

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu, DS4 získalo maximální počet bodů za ochranu tříleté figuríny. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby na přední sedadlo bylo možné umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Přepínač je zřetelně označen a řidiči jsou poskytovány jednoznačné informace o stavu airbagu, systém byl za tyto vlastnosti odměněn. Natrvalo umístěný výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Chodec

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu. Nicméně ochrana poskytovaná přední hranou kapoty byla průměrná nebo nevyhovující. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, byla nabízená ochrana dobrá. Nicméně ve všech testovaných oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, byla ochrana hodnocena jako nevyhovující a za tuto část testu nebyly uděleny žádné body.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy u DS4 a splňuje požadavky Euro NCAP. Vozidlo je vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také součástí standardní výbavy u DS4.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën DS4 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto