Crash test Citroën DS5 (2011)

Testovaná varianta: Citroën DS5, 2.0l Diesel Level 1, LHD
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 83 %
Chodci 40 %
Aktivní bezpečnost 87 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 11.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 40 %

chodci
Hlava: 6.3 bodů
Pánev: 2.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 87 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče a spolujezdce. Citroen také předvedl, že poskytuje podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Při bočním bariérovém testu získalo DS5 za poskytnutou ochranu maximální počet bodů. Nicméně při více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako slabá. Přední sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při bočním nárazovém testu ztratila DS5 zlomek bodů za ochranu tříletého dítěte. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly dostatečné, a proto byl systém odměněn. Natrvalo přichycený štítek na stínítku zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu. V těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, nabídla kapota různorodou ochranu. Oblasti byly hodnoceny jako dobré, průměrné a nevyhovující. V těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana celé oblasti nevyhovující a nezískala žádné body.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) a omezovač rychlosti jsou součástí standardní výbavy DS5 a obě zařízení splňují požadavky Euro NCAP. Vozidlo má signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto