Crash test Citroën Jumpy (2012)

Testovaná varianta: FIAT Scudo 2.0 diesel, Combi, LHD
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 59 %
Děti 86 %
Chodci 26 %
Aktivní bezpečnost 26 %

Dospělý cestující

21 bodů / 59 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.4 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 0.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

8 bodů / 26 %

chodci
Hlava: 7.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

2 body / 26 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ačkoliv měl testovaný vůz dvě oddělená přední sedadla, tak airbag spolujezdce byl dostatečně široký pro ochranu třetího, uprostřed sedícího cestujícího na lavicové sedačce. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Pro venkovní nohu vpředu sedícího spolujezdce představovala přístrojová deska možné riziko zranění, ale jinak přístrojová deska poskytla dobrou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Test bočního nárazu do sloupu nebyl proveden, protože airbag, který má chránit hlavu, nesplňuje požadavky. Geometrické hodnocení předních a zadních sedadel odhalilo nevyhovující ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo vozidlo maximální počet bodů za jeho ochranu osmnáctiměsíčního a tříletého cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné a systém za to nebyl odměněn. Na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu bylo uvnitř vozidla zřetelně upozorněno.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce ve všech testovaných oblastech nevyhovující ochranu a nezískal žádné body. Test přední hrany kapoty nebyl vhodný vzhledem k tvaru a výšce vozidla. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého nebo dítěte, byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je dostupný pouze v doplňkové výbavě, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP na vybavení a proto nebyl hodnocen. Je zde signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadlo řidiče a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti ve standardní výbavě u více než poloviny prodaných vozů, oba systémy splňují technické požadavky Euro NCAP.

 

Obrázky

Vydáno: 20. 12. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën Jumpy bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto