Crash test Citroën Nemo (2010)

Testovaná varianta: Citroen Nemo 1.4 Hdi Combi + (Confort)
malé LUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 59 %
Děti 74 %
Chodci 55 %
Aktivní bezpečnost 29 %

Dospělý cestující

21 bodů / 59 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 0 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1 bod
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 74 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Tříleté dítě

Provedení: 10.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Chodci

20 bodů / 55 %

chodci
Hlava: 9 bodů
Pánev: 4.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

2 body / 29 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřové MPV

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Při bočním bariérovém nárazu byla ochrana hrudníku slabá. Ochrana hlavy, břicha a pánve byla dobrá. Airbag, který by chránil hlavu, není součástí výbavy Nema, a proto nebyl proveden test bočního nárazu do sloupu a vozidlo nezískalo žádné body. Ochrana před poraněním krční páteře byla při srážce zezadu nevyhovující.

Ochrana dětí
Obě dětské figuríny byly posazeny po směru jízdy a při čelním nárazu se jejich hlavy nepohnuly příliš vpřed. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy jejich sedačkami. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné.

Ochrana chodců
Nemo získal za ochranu nohou chodce poskytnutou nárazníkem maximální počet bodů. Přední hrana kapoty byla také v některých oblastech hodnocena jako dobrá. V oblastech, kam by mohla udeřit hlava dítěte, byla kapota hodnocena jako dobrá. Nicméně, ochrana hlavy dospělého byla převážně nedostačující.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) není dostupná v žádné variantě Nemo. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je standardní pro sedadlo řidiče. Pro sedadlo spolujezdce je nyní signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů standardní nebo jako možnost volby. Systém byl zhodnocen Euro NCAP a výsledek počítá se  standardní výbavou u většiny Evropských prodejců.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Citroën Nemo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto