Crash test Dacia Duster (2011)

Testovaná varianta: Dacia Duster 1.5 DCi Lauréate, LHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 74 %
Děti 78 %
Chodci 28 %
Aktivní bezpečnost 29 %

Dospělý cestující

27 bodů / 74 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.2 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer BabySafe ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

10 bodů / 28 %

chodci
Hlava: 10 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

2 body / 29 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: SUV
Výbava: omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag
boční airbag

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu u Dustera stabilní, ale vzadu (u zavazadlového prostoru) se při testu otevřely dveře a vozidlo za to bylo penalizováno. Ochrana hrudníku byla u obou vpředu sedících cestujících, na základě údajů zaznamenaných stlačením hrudníku figuríny, hodnocena jako průměrná. Naměřené hodnoty na kolenou a stehenních kostech nenaznačily žádný problém, ale výstupky pod přístrojovou deskou na straně řidiče představovaly možné riziko zranění u cestujících různých velikostí a sedících v různých pozicích. Ochrana byla tedy hodnocena jako průměrná. Při bočním bariérovém testu se dveře řidiče otevřely a vozidlo za to bylo penalizováno. Při více závažném testu bočního nárazu do sloupu se žádné dveře neotevřely, ale ochrana hrudníku řidiče byla z důvodu velkého zatížení hrudníku figuríny hodnocena jako slabá. Ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu hodnocena jako průměrná.

Dětský cestující

Vozidlo získalo při dynamickém testu maximální počet bodů za ochranu osmnáctiměsíční figuríny. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího v sedačce po směru jízdy, byl při čelním nárazu dobře kontrolovaný. Figuríny byly při bočním bariérovém testu vhodně zadrženy jejich sedačkami. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, bez dřívější deaktivace airbagu, bylo zřetelně vysvětleno, ale štítek nebyl napevno přichycen na stínítku.

Chodec

Jak nárazník, tak přední hrana kapoty nezískaly za ochranu nohou chodce při čelním nárazu žádné body. Kapota poskytla dobrou ochranu ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, ale převážně nevyhovující ochranu v těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je dostupná jako volitelná výbava pro Duster, ale není kvalifikována pro posouzení. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadlo řidiče. U signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadlo spolujezdce se očekává, že bude součástí standardní výbavy téměř u všech vozů Dacia Duster. Systém signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů splňuje požadavky Euro NCAP.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Dacia Duster bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto