Crash test Dacia Lodgy (2012)

Testovaná varianta: Dacia Lodgy 1.5 dCi "Laureate"
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 72 %
Děti 77 %
Chodci 44 %
Aktivní bezpečnost 29 %

Dospělý cestující

26 bodů / 72 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.3 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe ISOFIX Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a podpůrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 10.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

16 bodů / 44 %

chodci
Hlava: 9.9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

2 body / 29 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý pasažér

Při čelním nárazu byl v horní části přední sloupek těžce zdeformován a střecha byla před B sloupkem prohnutá. Zadní podlahový panel a tunel byly kompletně odděleny až do prostoru pro nohy řidiče a tunel hnacího ústrojí byl mezi předními sedadly zdeformovaný. Vozidlo bylo za nestabilitu prostoru pro cestující v testu penalizováno. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily průměrnou ochranu hrudníku cestujícího a výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Ochrana kotníků a chodidel řidiče byla z důvodu deformace a ruptury v oblasti pro nohy hodnocena jako průměrná.

V bočním bariérovém testu byla ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá, ochrana hrudníku byla přijatelná. Ve více závažném testu nárazu do sloupu indikovalo ze stlačení žeber slabou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu nevyhovující ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně přepínač airbagu byl špatně označen a informace poskytované řidiči o stavu airbagu nebyly zcela zřetelné. Systém za tuto chybu nedostal žádné body. Na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce zřetelně varoval štítek ve vozidle.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty byla nevyhovující a nezískala žádné body. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota nevyhovující nebo průměrnou ochranu. A v oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Lodgy nemá elektronický stabilizační program (ESP) součástí standardní výbavy, a proto nebyl v testech Euro NCAP hodnocen. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásu při řidiče a sedadla spolujezdce je součástí standardní výbavy všech modelů. Omezovač rychlosti je dostupný v doplňkové výbavě, ale nebyl v testu Euro NCAP hodnocen, protože není součástí standardní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Dacia Lodgy bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto