Crash test Dacia Logan MCV (2014)

Testovaná varianta: 1.5 dCi Base
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 57 %
Děti 75 %
Chodci 55 %
Aktivní bezpečnost 38 %

Dospělý cestující

22 bodů / 57 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 8.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.2 bodů
Náraz do sloupu: 5.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

20 bodů / 55 %

chodci
Hlava: 14.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 38 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové kombi
Výbava: omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag
boční airbag

Komentář

 

Ochrana dospělých

V testu čelního nárazu utrpěl prostor pro cestující rozsáhlé deformace a žádné další zátěži už nemohl odolat. Horní část rámu čelního skla se prohnula dovnitř kabiny a cesta pro energii nárazu přes kolo a práh ztratila svoji integritu. Kvůli těmto nedostatkům a naměřeným hodnotám testovací figurínou je ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako slabá.

Bezpečnostní pás řidiče, ani spolujezdce nemá předpínače. Ochrana kolen a stehenních kostí je podle záznamů z figurín řidiče i spolujezdce sice dobrá, nicméně části palubní desky na straně řidiče - například sloupek řízení, okolí řadicí páky a středová konzole - představují nebezpečí pro cestující různých postav a cestující sedící v různých pozicích. Ochrana kolen a stehenních kostí byla proto hodnocena jako průměrná. Při čelním nárazu byla zdefromována také podlaha. Spojka se posunula o 144 milimetrů dozadu, a ochrana nohou a kotníků řidiče byla proto hodnocena jako slabá.

Při bočním nárazu se airbag pro hlavu a hrudník instalovaný v sedadle nafoukl příliš vpředu, před hlavou figuríny, a poskytl velmi malou ochranu. Přestože hodnoty zaznamenané figurínou nebyly nadměrné, bylo hodnocení ochrany hlavy v obou bočních nárazových zkouškách v důsledku nesprávného nafouknutí airbagu sníženo.

Při více závažném bočním nárazovém testu do sloupu poukázaly naměřené hodnoty komprese žeber na slabou ochranu hrudníku. Sedadlo řidiče je navíc zatlačeno směrem ke středovému tunelu, a bezpečnostní pás tak nelze odepnout. Je nutné ho přeříznout. Testy ukázaly průměrnou ochranu proti poranění krční páteře na předních sedadlech při nárazu zezadu. Ochrana na zadních sedadel je ještě horší.

 

Ochrana dětí

Logan MCV získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18 měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vysoké tahové síly. To vedlo ke ztrátě všech bodů. Také v oblasti hrudníku byly naměřeny vyšší síly. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Ovladač pro deaktivaci je však označen snímatelnou nálepkou, a systém proto nebyl odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou je však autosedačka skupiny 0 s podpůrnou nohou. Ta nelze použít na prostředním sedadle ve druhé řadě kvůli středovému tunelu.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje převážně dobrou nebo přijatelnou ochranu nohám chodce. Přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně, což znamená nulové hodnocení. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce dobře nebo přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a spodní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je pouze pro přední sedadla. Nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava, a protože není očekáváno, že jím bude vybavena většina zakoupených vozidel, nebyl hodnocen. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu nebo systém krizového brzdění není pro Dacii Logan MCV k dispozici

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Dacia Logan bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto