Crash test Dacia Sandero (2008)

Testovaná varianta: 1.5 dCi E2
malé vozy

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 3 24 bodů
Děti Počet hvězdiček: 4 38 bodů
Chodci Počet hvězdiček: 1 6 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 3 / 24 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12 bodů

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 12 bodů
Náraz do sloupu: bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

Počet hvězdiček: 1 / 6 bodů

chodci
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2008
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Sandero bez bezpečnostního balíčku
Výbava: omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Čelní náraz
Pro tento test bylo Sandero vybaveno předpínači bezpečnostních pásů a lepšími omezovači síly, což pomohlo snížit zatížení na hrudi figuríny. Po stránce konstrukce prošla tato dvě auta testem velice podobně. Některé místa ve spodní části A-sloupku se v místě sváru uvolnila, ale prostor pro cestující zůstal stabilní. Konstrukce přístrojové desky představovala možné riziko zranění kolen a stehen pro řidiče i spolujezdce.

Boční náraz
V tomto testu bylo Sandero vybaveno bočním airbagem a airbagem chránícím hlavu, který je do vozidel instalován jak volitelně, tak jako součást standardní výbavy. Pokud srovnáme výsledky, ochrana pánve, břicha, a zvláště ochrana hrudníku je lepší. Ochrana hlavy je dobrá a vozidlo získalo v testu nárazu do sloupu maximální počet bodů.

Dětský cestující
Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívějšího vypnutí airbagu, byl nejasný a dal se odstranit. Přítomnost úchytu ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně označena.

Chodec
Ani nárazník, ani přední hrana kapoty nezískaly body za ochranu nohou chodce. Plocha kapoty, kam mohla udeřit hlava dítěte a dospělého, byla ohodnocena převážně jako nevyhovující.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Dacia Sandero bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto