Crash test Dacia Sandero (2013)

Testovaná varianta: Dacia Sandero 1.2 "base"
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 80 %
Děti 79 %
Chodci 57 %
Aktivní bezpečnost 55 %

Dospělý cestující

29 bodů / 80 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe ISOFIX
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo ISOFIX
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

21 bodů / 57 %

chodci
Hlava: 14.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 55 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Poznámka: od VIN UU15SDGG548819069
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Dacia dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá, nicméně ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se projevila slabá ochrana hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu průměrná ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech získalo Sandero maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte sedícího proti směru jízdy. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost úderu hlavy do tvrdých částí interiéru.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu však nejsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce, zato přední hrana kapoty minimum. Oblast pánve ochrání minimálně. V místě, kde může hlava dítěte narazit do kapoty motoru, je ochrana přijatelná, ale pro hlavu chodce je převážně slabá.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je v základní výbavě pouze pro přední sedadla.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Dacia Sandero bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto