Crash test Fiat 500X (2015)

Testovaná varianta: 1.6 diesel Pop Star
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 86 %
Děti 85 %
Chodci 74 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

33 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.5 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

27 bodů / 74 %

chodci
Hlava: 15 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 5.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Fiat poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku, která byla chráněna přijatelně.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Fiat získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku ochráněna přijatelně, ostatní části těla dobře.
Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla pouze průměrnou.

 

Ochrana dětí

Fiat 500X získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18 měsíčního dítěte a ztratil pouze zlomek bodů za ochranu 3letého dítěte kvůli mírně nadlimitním silám v oblasti hrudníku. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu a přední hrana kapoty chrání oblast pánve dobře. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře nebo přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Fiat lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu a systémem krizového brzdění.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Fiat 500X bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto