Crash test Fiat Freemont (2011)

Testovaná varianta: Fiat Freemont 2.0 diesel 'Urban', LHD
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 83 %
Děti 82 %
Chodci 50 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

30 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax baby safe ISOFIX plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0+ / 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

18 bodů / 50 %

chodci
Hlava: 12 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal u Freemontu při čelním nárazu stabilní. Ačkoliv hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce, sloupek volantu představoval pro cestující sedící v různých pozicích, nebo pro cestující různých velikostí, možné riziko a ochrana těchto částí těla byla hodnocena jako průměrná. Maximální počet bodů byl udělen za dobrou ochranu všech oblastí těla spolujezdce. V bočním bariérovém testu získal Freemont maximální počet bodů. Freemont má „aktivní“ opěrku hlavy, která se v případě nárazu zezadu posune vpřed a poskytne větší podporu pro krk. V testu Euro NCAP systém fungoval dobře a ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla v případě nárazu zezadu hodnocena jako dobrá. 

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v nárazových testech získal Freemont maximální počet bodů za ochranu jak osmnáctiměsíční dětské figuríny, tak i tříleté. Při čelním testu u tříleté figuríny sedící v autosedačce umístěné po směru jízdy nebyl dopředný pohyb nadměrný. Při bočním bariérovém testu byly obě dětské figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce není možné vypnout, a proto není možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce neupozorňuje štítek ve všech požadovaných jazycích.

Ochrana chodců

Freemont má „aktivní“ kapotu. Senzory zaregistrují, když dojde k nárazu s chodcem a pohony zvednou kapotu, čímž poskytnou větší odstup od tvrdých struktur pod ní. Fiat předvedl, že systém rozpozná různé postavy chodců a operuje v různých rychlostech, z těchto důvodů byl Freemont testován s aktivním systémem. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, vozidlo poskytlo převážně nevyhovující nebo průměrnou ochranu. Ochrana hlavy dospělého byla v několika oblastech dobrá, ale ve zbylých nevyhovující. Nárazník získal za nabízenou ochranu nohám chodce maximální počet bodů. Nicméně, přední hrana kapoty nabídla nevyhovující ochranu a nezískala žádné body.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky na test od Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Omezovač rychlosti není pro Freemont dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Fiat Freemont bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto