Crash test Fiat Panda (2011)

Testovaná varianta: Fiat Panda 1.2 'EASY', LHD
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 82 %
Děti 63 %
Chodci 49 %
Aktivní bezpečnost 43 %

Dospělý cestující

30 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7 bodů
Náraz do sloupu: 5.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

31 bodů / 63 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 S Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 2.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

18 bodů / 49 %

chodci
Hlava: 10.7 bodů
Pánev: 0.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 43 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce, ale sloupek volantu a zapalování představovaly možné riziko pro různě velké řidiče nebo pro řidiče sedící v různých pozicích. Při bočním nárazovém testu bylo vozidlo testováno bez airbagu pro hrudník (dostupný v doplňkové výbavě), ten nesplňoval Euro NCAP požadavky na vybavení. Hodnoty zaznamenané v bočním bariérovém testu kompresí žeber figuríny naznačily, že ochrana hrudníku byla průměrná, a že ochrana zbytku těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku slabá. Sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl pohyb tříleté figuríny, sedící v dětské autosedačce po směru jízdy, nadměrný. Nicméně při zpětném nárazu přišla hlava figuríny do kontaktu se zadním okénkem a hodnocení bylo penalizováno. Při bočním nárazu byla figurína osmnáctiměsíčního dítěte vhodně zadržena, ale hlava tříleté figuríny se lehce dostala mimo sedačku. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Systém nesplňoval požadavky Euro NCAP, ale ve vozidle zřetelně varoval na nebezpečí použití dětské autosedačky na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty byla převážně nevyhovující. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota v některých testovaných oblastech dobrou ochranu, ale ve většině oblastí byla ochrana nevyhovující nebo průměrná. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, nabídlo vozidlo převážně nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je dostupný v doplňkové výbavě, ale nesplňuje Euro NCAP požadavky pro vybavení pro rok 2011. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Omezovač rychlosti není pro Pandu nabízen.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Fiat Panda bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto