Crash test Fiat Panda Cross (2015)

Testovaná varianta: 1.3 MJ 4x4
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 70 %
Děti 77 %
Chodci 50 %
Aktivní bezpečnost 46 %

Dospělý cestující

27 bodů / 70 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 5.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.7 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G 0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G 0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

18 bodů / 50 %

chodci
Hlava: 12.4 bodů
Pánev: 5.1 bodů
Nohy: 0.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 46 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Při rozboru vysokorychlostního kamerového záznamu bylo zjištěno, že hlava se přes vyfukující se airbag dostala do kontaktu s volantem. Proto je ochrana hlavy řidiče hodnocena přijatelně. Přibližně ve stejné době při nárazu se kvůli nedostatku plynu v airbagu dostal do kontaktu s volantem také hrudník. V kombinaci se záznamy z testovací figuríny, především komprese v oblasti žeber, bylo hodnocení ochrany sníženo na slabé.

Fiat poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna průměrně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana všech částí těla také dobrá až na oblast hrudníku a krku, kde je přijatelná. Kvůli nepřítomnosti předpínačů bezpečnostních pásů a omezovače síly je ochrana pasažéra na zadním sedadle nevyhovující v oblasti hlavy a hrudníku, ochrana krku je slabá.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Fiat získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku ochráněna přijatelně, ostatní části těla dobře. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

 

Ochrana dětí

Fiat Panda Cross získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte sedícího v autosedačce umístěné proti směru jízdy. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Nicméně vypínač předního airbagu není dobře označen, a systém proto nebyl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník chrání nohy chodců minimálně, zatímco přední hrana kapoty převážně dobře. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně přijatelně nebo průměrně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Fiat Panda Cross nelze dovybavit řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti, ani systémem udržení vozu v jízdním pruhu, ani autonomním krizovým brzděním.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Fiat Panda bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto