Crash test Fiat Tipo (2016)

Testovaná varianta: 1.6 MultiJet
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 82 %
Děti 60 %
Chodci 62 %
Aktivní bezpečnost 57 %

Dospělý cestující

31 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

26 bodů / 62 %

chodci
Hlava: 14.8 bodů
Pánev: 5.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 57 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Fiat Tipo poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu částí vozu byla kolena a stehna řidiče i pasažéra chráněna dobře. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla při měření stlačení hrudníku zjištěna průměrná ochrana. Rovněž hlava byla chráněna jen průměrně. 

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu si Tipo vedlo velmi dobře a získalo maximální počet bodů. 

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Na zadních sedadlech byla ochrana opět pouze průměrná. Systém autonomního krizového brzdění funkční za nízkých rychlostí typických pro jízdu ve městě je součástí příplatkového balíčku aktivní bezpečnosti. Jeho funkčnost je průměrná, nedařilo se mu zabránit kolizi při rychlostech pod 20 km/h, a proto mu nebyly uděleny žádné body.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu částí vozu byla u figuríny simulující desetileté dítě zjištěna nevyhovující ochrana krku. Hrudník šestiletého dítěte byl chráněn slabě. Při bočním nárazu jsou menší i větší děti chráněny dobře na všech kritických částech těla. Opěradlo sedačky šestiletého dítěte se však uvolnilo, za což byla udělena penalizace. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce je možno vypnout a umístit dětskou autosedačku proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu nesplňují nároky Euro NCAP, a systém proto nemohl být odměněn. Všechny sedačky, pro které je Tipo určeno, šlo umístit na všechny doporučené pozice. Výjimkou je v některých případech prostřední zadní sedadlo, které Fiat pro autosedačky nedoporučuje. 

Ochrana chodců

Povrch kapoty vozu poskytoval smíšenou ochranu hlavy chodce. Ochrana poskytovaná nárazníkem byla ve všech sledovaných bodech dobrá. Také přední hrana kapoty Fiatu získala za ochranu pánve převážně dobré známky. 

Aktivní bezpečnost

Součástí standardní výbavy Fiatu Tipo je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Systém autonomního krizového brzdění a omezovač rychlosti jsou součástí příplatkové výbavy, a proto jsou do tohoto hodnocení zahrnuty. Autonomní krizové brzdění si při vyšších rychlostech vedlo dobře.

Obrázky

Video

Vydáno: 27. 10. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Fiat Tipo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto