Crash test Ford B-MAX (2012)

Testovaná varianta: Ford B-MAX 1.5 diesel 'Trend', LHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 84 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER BABYSAFE plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 15 bodů
Pánev: 3 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Ford předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Ford B-MAX získal za ochranu vpředu sedícího cestujícího maximální počet bodů. Podobně získal Ford maximální počet bodů také v bočním bariérovém testu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Ford B-MAX získal za ochranu 3 letého dítěte v dynamickém testu maximální počet bodů. Dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nebyl nadměrný a obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o stavu airbagu byly poskytnuty a systém byl odměněn. Je zde zřetelné varování vzhledem k nebezpečí použití dětské autosedačky orientované proti směru jízdy bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu a vozidlo za toto získalo maximální počet bodů. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla nabízená ochrana kapoty převážně nedostatečná. Nicméně v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky testu Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední sedadla. Omezovač rychlosti není pro Ford B-MAX dostupný.

Obrázky

Vydáno: 30. 08. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford B-MAX bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto