Crash test Ford Edge (2016)

Testovaná varianta: 2.0 diesel Titanium
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 85 %
Děti 76 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 89 %

Dospělý cestující

33 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.1 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

28 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 16 bodů
Pánev: 3.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 89 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřové SUV

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Ford Edge poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá až na oblast hrudníku, kde byla přijatelná. Hodnoty naměřené na figuríně cestujícího na zadním sedadle ovšem poukazují na nevyhovující ochranu hlavy i hrudníku - zjištěné informace překračují bezpečnostní limity. 

V bočním nárazovém testu model Edge získal maximální počet bodů. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byl hrudník chráněn průměrně. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Součástí základní výbavy tohoto modelu je systém autonomního krizového brzdění, který funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. V testu Euro NCAP si vedl dobře, kolizi bylo zabráněno téměř ve všech testovaných rychlostech.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu částí vozu byla ochrana šesti i desetiletého dítěte v oblasti krku nevyhovující. Při bočním nárazu byla ochrana u menších i větších dětí dobrá, Edge tak získal maximum bodů. Airbag předního sedadla spolujezdce je možné deaktivovat a tím umožnit instalaci dětské autosedačky. Informace o stavu airbagu podávané řidiči jsou srozumitelné, a systém byl proto odměněn. Všechny sedačky, pro které je daný model určen, šlo bez problémů instalovat na předepsaná místa. 

Ochrana chodců

Téměř na všech místech kapoty byla zaznamenána dobrá nebo přijatelná ochrana hlavy. Nárazník chrání nohy chodce ve všech oblastech dobře. Ochrana pánevní oblasti ovšem byla smíšená, naměřeny byly dobré i nevyhovující hodnoty. Systém autonomního krizového brzdění je součástí základní výbavy a v testu si vedl přijatelně.

Aktivní bezpečnost

Ford Edge je v základní výbavě opatřen signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla i systémem autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl dobře i ve vysokých rychlostech odpovídajících jízdě mimo město. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je rovněž součástí základní výbavy, stejně jako inteligentní omezovač rychlosti, který umí rozpoznat rychlostní limity v dané oblasti a umožňuje řidiči na základě tohoto zjištění stanovit maximální rychlost.

Obrázky

Vydáno: 01. 12. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Edge bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto