Crash test Ford Fiesta (2012)

Testovaná varianta: Ford Fiesta 1.25 benzin 'Trend'
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 86 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

23 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 11.2 bodů
Pánev: 5.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Fiesta se v žádném směru od předchozího vozidla nezměnila, a proto jsou výsledky v čelním nárazovém testu nezměněny. V souladu s tím jsou testy použity do současného hodnocení. Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce, řidič využil kolenního airbagu. Ford dokázal stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Nové testy byly provedeny pro posouzení výkonnosti vozu v bočním nárazu.

V bočním bariérovém testu byla ochrana celého těla dobrá vyjma hrudníku, kde byla ochrana přijatelná. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu indikovalo měření stlačení žeber průměrnou ochranu. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Když bylo vozidlo testováno, nemohl být airbag spolujezdce vypnut. V současném vozidle je možné airbag vypnout pomocí přepínače, což násldně umožní používat na předním sedadle dětskou autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zcela zřetelné. Bylo zde zřetelné varování na nebezpečí použití dětské autosedačky na sedadle spolujezdce proti směru jízdy bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Ve většině testovaných oblastí byla předvedená ochrana přední hrany kapoty také dobrá. Kapota poskytla převážně dobrou ochranu v těch oblastech, kam by mohla pravděpodobně dopadnout hlava dítěte, ale v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana hlavy převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Fiesta je vybavena elektronickým stabilizačním programem (ESP) a signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce ve standardní výbavě. Nemá signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásu pro zadní sedadla a vozidlo nemá omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Fiesta bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto