Crash test Ford Focus (2012)

Testovaná varianta: Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 82 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.6 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax baby safe plus ISOFIX
Skupina: 0
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Duo Plus ISOFIX
Skupina: 0
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

26 bodů / 72 %

chodci
Hlava: 16 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu u Focusu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou indikovaly pro oblast celého těla u spolujezdce dobrou ochranu a také dobrou ochranu pro oblast celého těla u řidiče, kromě oblastí kolen a stehen, kde byla ochrana přijatelná. Ford poskytne podobnou úroveň ochrany pro různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Ochrana pánve byla při bočním bariérovém testu přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Při více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná, ale ochrana ostatních částí těla byla dobrá nebo přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly při nárazu zezadu dobrou hyperextenzi krku (zranění krční páteře).

Dětský cestující

Focus získal za ochranu tříměsíční figuríny dítěte při čelním a bočním nárazu maximální počet bodů. Ztratil pouze zlomek bodů za ochranu osmnáctiměsíčního cestujícího. Přepínač, který deaktivuje airbag spolujezdce, je možné získat v doplňkové výbavě vozu, přepínač umožní, aby na přední sedadlo bylo možné umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Testovací vozidlo tímto přepínačem vybaveno nebylo, a proto nebyl vykonán žádný test. Výstražný štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, nebyl dostupný ve všech evropských jazycích.

Chodec

Ochrana nárazníku poskytnutá nohám chodce byla převážně dobrá. Přední hrana kapoty nabídla dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech. V oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, byla nabízená ochrana dobrá. Ochrana hlavy dospělého byla také ve většině oblastí dobrá, ale v některých testovaných oblastech byla ochrana hodnocena i jako nevyhovující nebo průměrná.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy ve všech variantách Focusu a prošla testem Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je ve standardu pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Focus bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto