Crash test Ford Kuga (2012)

Testovaná varianta: Ford Kuga 2.0 TDCi 'Trend'
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 86 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

25 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 15.4 bodů
Pánev: 3.7 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce, řidič využil kolenního airbagu. Ford dokázal stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získala Kuga maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v dynamických testech získala Kuga za ochranu tříleté a 18měsíční figuríny dítěte maximální počet bodů. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.

Přepínač pro airbag spolujezdce, který umožní na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy, je dostupný pouze v doplňkové výbavě. Z důvodu neumístění ve standardní výbavě proto nebyl hodnocen. Nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu bylo uvnitř vozidla zřetelně označeno.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Ve většině testovaných oblastí byla předvedená ochrana přední hrany kapoty také dobrá. Poskytla převážně dobrou ochranu v těch oblastech, kam by mohla pravděpodobně dopadnout hlava dítěte. Nicméně v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana hlavy nevyhovující nebo průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je také součástí standardní výbavy pro obě přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti získal maximální počet bodů v testu Euro NCAP.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Kuga bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto