Crash test Ford Mondeo (2014)

Testovaná varianta: 2.0 TdCi Trend
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 82 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

33 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.7 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 17.9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.7 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové kombi
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Ford poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl chráněn přijatelně. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku průměrná.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Ford Mondeo lze dovybavit systémem krizového brzdění, který funguje při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městě. Detekuje jak jiná vozidla, tak i chodce a umožňuje zmírnit následky srážky nebo se jí zcela vyhnout.

 

Ochrana dětí

Ford získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou je však univerzální autosedačka skupiny II/III, kterou nelze stabilně nainstalovat na prostředním sedadle ve druhé řadě. Pokud je vůz dovybaven speciálními airbagy na bezpečnostních pásech, nesmějí být na krajních zadních sedadlech používány autosedačky skupiny 0+/I. To vedlo ke snížení hodnocení. Ve Fordu Mondeo lze používat dětské autosedačky homologované podle nové směrnice i-Size.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce dobře nebo přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Mondeo lze za příplatek dovybavit kombinovaným systémem varování opuštění jízdního pruhu a udržení vozidla v jízdním pruhu. Očekává se, že jimi bude vybavena většina koupených vozidel, a byl proto hodnocen.

Systém rozpoznávání značek pomocí kamery dává řidiči informace o maximální povolené rychlosti. To umožňuje vhodně nastavit omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Mondeo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto