Crash test Ford Ranger (2008)

Testovaná varianta: 2.5 TDCI
pickup

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 2 19 bodů
Děti Počet hvězdiček: 3 28 bodů
Chodci Počet hvězdiček: 2 11 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 2 / 19 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 3 body

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2008
Karoserie: čtyřdvéřový pickup
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny evropské modely Ranger od roku 2006
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Čelní náraz
Ranger nesplnil minimální počet bodů potřebný k získání tří hvězdiček, ale i přesto získal celkově dost bodů. Náraz přetížil konstrukci a prostor pro cestující se stal nestabilním. Proto bylo vozidlo penalizováno. Další body mu byly odebrány za: zhroucení A-sloupku a posunutí volantu vzad; riziko, které způsoboval brzdový pedál dolním částem nohou řidiče; roztržení prostoru pro nohy a následnému posunu pedálů, které přesáhlo 400mm. Tlak v airbagu nebyl dost velký, aby zabránil nárazu hlavy do volantu. Ochrana hrudníku byla hodnocena jako slabá, zejména kvůli míře zřícení konstrukce. Hodnoty získané z levého kolena figuríny naznačily velké riziko zranění a ochrana byla hodnocena jako nevyhovující. Deformace prostoru pro nohy a pohyb pedálů způsobil, že ochrana holenních kostí, kotníků a kolen byla hodnocena jako nevyhovující. Ford ve verzi s volantem na levé straně nebyl testován v rychlosti 64 km/h, proto Euro NCAP není schopné potvrdit, zda testovaná vozidla poskytují podobnou úroveň ochrany.

Boční náraz
Ranger získal v bočním nárazu maximální počet bodů. Pro Rangera není dostupný airbag, chránící hlavu, proto nebyl proveden test nárazu do sloupu.

Dětský cestující
Ačkoliv se hlava tříleté figuríny při čelním nárazu příliš neposunula dopředu, narazila do sedadla řidiče. To bylo způsobeno převážně zpětným pohybem sedadla řidiče, což způsobil kolaps přední konstrukce. Ranger nemá úchyty ISOFIX. Štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, nebyl jasný a dal se odstranit.

Chodec
Přední hrana kapoty nebyla za ochranu nohou chodce ohodnocena ani jedním bodem. Plocha kapoty, kam by mohla udeřit hlava dítěte, byla ohodnocena převážně jako nevyhovující.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Ranger bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto