Crash test Ford Ranger (2011)

Testovaná varianta: Ford Ranger, 2.2 diesel double cab, RHD
pickup

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 86 %
Chodci 81 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER BABYSAFE plus
Skupina: 0
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Safefix
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

29 bodů / 81 %

chodci
Hlava: 19 bodů
Pánev: 4 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdvéřový pickup
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal u Rangeru při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Ford předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. U spolujezdce byla ochrana všech oblastní těla dobrá. U řidiče byla ochrana hrudníku přijatelná a u ostatních částí těla byla dobrá. Při bočním bariérovém testu získal Ford maximální počet bodů s dobrou ochranou všech oblastí těla. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb u tříleté figuríny sedící po směru jízdy v dětské autosedačce nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o stavu airbagu byly poskytnuty a systém byl odměněn.

Ochrana chodců

Nárazník poskytnul nohám chodce dobrou ochranu. Přední hrana kapoty měla různou úroveň ochrany, s oblastmi dobrými a s několika oblastmi, kde byla poskytnutá ochrana při nárazu chodce nevyhovující. Nicméně v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota skoro ve všech oblastech dobrou ochranu a převážně dobrou ochranu v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy ve všech modelových řadách Rangeru a splňuje požadavky na test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je poskytována pro sedala řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti není dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Ranger bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto