Crash test Ford Tourneo Courier (2014)

Testovaná varianta: Ford Tourneo Courier 1.5 diesel Trend
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 84 %
Děti 84 %
Chodci 74 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

32 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofixová základna s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

27 bodů / 74 %

chodci
Hlava: 16.3 bodů
Pánev: 4.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Ford poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedačce.

 

Při bočním nárazovém testu získal maximální počet bodů, což znamená dobrou ochranu celého těla. Také ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana dobrá až na oblast hrudníku, kde byla horší. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu slabou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

Ochrana dítěte
Ford Tourneo Courier získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti hrudníku bylo naměřené přetížení vyšší – ochrana je tedy pouze průměrná. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné. Zadní sedadla jsou iSize kompatibilní.Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Ford určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle až na skupinu 0+ (polouniverzální) na přední sedadlo spolujezdce. Spona bezpečnostního pásu se totiž může zachytit za sedačku.

Ochrana chodců
Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Přední hrana kapoty poskytuje dobrou ochranu pouze v určitých místech. Kapota motoru chrání hlavu chodce dobře uprostřed, také čelní sklo není pro hlavu chodce nebezpečné, ale kolem spodní části okna a u sloupků je ochrana minimální.

Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační systém je součástí základní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je za příplatek. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu ani autonomní krizové brzdění dokoupit nelze.

Obrázky

Vydáno: 26. 06. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Tourneo Custom bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto