Crash test Ford Transit Custom (2012)

Testovaná varianta: Ford Transit Custom, 2.2 diesel 'Trend' Kombi, LHD
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 84 %
Děti 90 %
Chodci 48 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

30 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 90 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Baby Wafe Plus ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Duo Plus ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

14 bodů / 48 %

chodci
Hlava: 12 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Transit Custom získal v bočním bariérovém testu maximální počet bodů a ochrana všech částí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha přijatelná, zatímco ochrana hlavy a pánve byla dobrá. Hyperextenze krku (zranění krční páteře) bylo hodnoceno pomocí geometrické analýzy předních a zadních sedadel a opěrek hlavy. Test odhalil průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získal Transit Custom maximální počet bodů za jeho ochranu osmnáctiměsíčního a tříletého cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný a při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zcela zřetelné a systém byl odměněn.  Na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu je uvnitř vozidla zřetelně upozorněno.

Ochrana chodců

Nárazník předvedl smíšenou ochranu nohou chodce. Jeho ochrana byla v některých oblastech dobrá a v ostatních nevyhovující nebo průměrná. Podobně, v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého nebo dítěte, byla ochrana převážně nevyhovující nebo průměrná. Test přední hrany kapoty nebyl vhodný vzhledem k tvaru a výšce vozidla.

Aktivní bezpečnost

Transit Custom má elektronický stabilizační program (ESP) u modelů pro přepravu cestujících a komerčních modelů ve standardní výbavě. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je také součástí standardní výbavy. Řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti nejsou vybaveny všechny modely, ale je součástí standardní výbavy u více než poloviny prodaných vozidel a splňuje požadavky na test a funkcionalitu Euro NCAP.

 

Obrázky

Vydáno: 20. 12. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Ford Transit bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto