Crash test Honda Civic (2007)

Testovaná varianta: Honda Civic
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 79 %
Děti 76 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

28 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.7 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2007
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Výsledky testu Hondy Civic, poprvé testované roku 2007, byly přepracovány do nového formátu. Vozidlo se neliší od původně testovaného.

Dospělý cestující
Honda v roce 2008 upravila bezpečnostní systém Civicu. Časování předpínačů bezpečnostních pásů bylo změněno, aby poskytlo lepší zádržnost cestujícím sedícím na předních sedadlech a dvoufázové čelní airbagy nahradily předchozí jednofázové. Nicméně při testu čelního nárazu nebyl airbag řidiče dostatečně natlakovaný a nezabránil kontaktu hlavy řidiče s volantem. Prostor pro cestující zůstal při nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představovala možné riziko pro stehenní kosti řidiče. Civic 2008 má velké boční airbagy, na rozdíl od modelu z roku 2006. Stlačení žeber bylo nižší, proto získal vůz o bod více, než jeho předchozí verze. Nicméně ochrana hrudníku byla v testu nárazu do sloupu slabá. Ochrana proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře) byla ohodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Od roku 2009 nenabízí prodejci Hondy deaktivaci airbagu spolujezdce. Proto by se zde, u modelu z roku 2009, neměla používat obrácená dětská sedačka, instalovaná proti směru jízdy. Ve vozidle se nachází zřetelné varování před nebezpečím používání takto obrácené dětské sedačky na sedadle spolujezdce. Přítomnost úchytu ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně jasně vyznačena.

Ochrana chodců
Honda neprovedla žádné změny, které by ovlivnily výsledky testu ochrany chodců, proto jsou zde uvedeny výsledky z roku 2006. Nárazník a přední hrana kapoty získaly za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Části kapoty, kam by mohla narazit hlava dítěte, byly také hodnoceny jako převážně „dobré“.

Aktivní bezpečnost
Bezpečnostní systém vozidla (Elektronická kontrola stability Hondy) je standardním vybavením všech modelů ve všech zemích. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pokrývá všechna sedadla a je také standardní pro celou modelovou řadu.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda Civic bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto