Crash test Honda Civic (2012)

Testovaná varianta: Honda Civic 1.8 'Comfort' LHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 83 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 9.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

25 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 12.9 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Zaznamenaná data prokázala v testu dobrou ochranu kolen a stehenních kostí figuríny, ale přístrojová deska na straně volantu představovala určité riziko pro kolena různě velkých řidičů a řidičů sedících v různých pozicích. Vozidlo získalo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá a ochrana hrudníku byla přijatelná. Přední sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Řidiči byly poskytovány zřetelné informace o stavu airbagu. Nebezpečí používání dětské sedačky orientované po směru jízdy, bez předchozí deaktivace airbagu, zřetelně vysvětloval natrvalo přichycený štítek.

Ochrana chodců

Nárazník získal za nabízenou ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Podobně přední hrana kapoty poskytla dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získala maximální počet bodů. Kapota poskytla různé výsledky jak v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, tak v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého.  Nevyhovující ochrana byla zaznamenána v některých testovaných oblastech, ale dobrá ochrana byla zaznamenána v mnoha dalších, obzvláště ve středu kapoty.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje testové požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče i spolujezdce.

Obrázky

Vydáno: 23. 02. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda Civic bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto