Crash test Honda CR-V (2013)

Testovaná varianta: Honda CR-V 2.2 diesel "SE", RHD
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 74 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

33 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 74 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Honda Babysafe ISOFIX
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Honda ISOFIX
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou a TopTether

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 15.8 bodů
Pánev: 2.9 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Prostor pro posádku zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Honda dokázala stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získala maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dítěte

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v dynamických testech získalo CR-V za ochranu 18měsíční figuríny dítěte maximální počet bodů. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag spolujezdce je možné vypnout a na přední sedadlo lze umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně instrukce pro deaktivaci a opětovnou aktivaci airbagu nebyly zřetelné, a systém proto nebyl oceněn. Nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu však bylo uvnitř vozidla zřetelně označeno.

Do Hondy lze instalovat všechny kategorie dětských autosedaček, pro které je určena. Ovšem při převozu více autosedaček je třeba dbát na jejich správnou instalaci. Jelikož instalace některých autosedaček nebyla zrovna jednoduchá, CR-V za to ztratilo body.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Ochrana hlavy sraženého chodce byla převážně dobrá nebo přiměřená.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je také součástí standardní výbavy pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je pouze jako doplňková výbava a nepředpokládá se, že by byl prodáván v takovém množství, aby mohl být testován.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda CR-V bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto