Crash test Honda CR-Z (2010)

Testovaná varianta: Honda CR-Z 1.5l petrol electric hybrid
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 80 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Honda Romer Baby Safe ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Honda Romer Duo ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

25 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 10.1 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: třídvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely CR-Z s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní a hodnoty zaznamenané figurínou indikovali dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. S použitím dodatečných testů, Honda mohla názorně demonstrovat, že ochraně různě velkých cestujících a cestujících sedících v různých pozicích, by měla být poskytnuta podobná úroveň ochrany pro zranění horních částí nohou. Při bočním bariérovém testu byla celému tělu poskytnuta dobrá ochrana. Při více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku na přijatelné úrovni. Ochrana proti zranění v podobě hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla dobrá.

Dětský cestující

Prostor na zadních sedadlech je u CR-Z omezen a dětské sedačky doporučené Hondou nebudou pasovat, pokud bude přední sedadlo v testovací pozici Euro NCAP. Tudíž se provedl oddělený test pro dospělého cestujícího (za použití standardů Euro NCAP pro pozici předního sedadla) a dětského cestujícího (kdy se přední sedadlo posunulo dopředu, aby bylo možné správně umístit dětskou sedačku). Uživatelé by měli zajistit, že když instalují dětskou sedačku na zadní sedadlo, je přední sedadlo posunuto vpřed, jak je to jen možné. Při čelním a bočním nárazu byly hlavy obou dětí ochráněny dětskou sedačkou. Výstražný štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu, byl zřetelný. CR-Z je vybaven přepínačem, který umožňuje vypnutí spolujezdcova airbagu, aby bylo umožněno umístění dětské autosedačky orientované proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči ohledně stavu airbagu a rizika spojená s nesprávným používáním byly zřetelně vyznačeny. Upínání ISOFIX a top tether(horní meze ukotvení) byly na zadních sedadlech dobře označeny a CR-Z disponuje certifikací pro instalaci univerzálních dětských sedaček.

Chodec

Většina plochy nárazníku poskytovala dobrou ochranu, společně jako přední hrana kapoty. Oblast kapoty, kam by mohla udeřit hlava dítěte nebo menšího dospělého byla vyhodnocena jako dobrá, ale oblast pro dospělého nabídla různé úrovně ochrany.

Bezpečnostní výbava

Honda přidala elektronickou kontrolu stability (ESC) do standardní výbavy ve vozech CR-Z pro všechny evropské země. Dodatečně byla všechna sedadla ve vozidle opatřena chytrou signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda CR-Z bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto