Crash test Honda HR-V (2015)

Testovaná varianta: 1.6 ES
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 79 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

35 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe + ISOFIX Base
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

26 bodů / 72 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 3.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Honda HR-V poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna přijatelně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla dobře hodnocena ochrana stehen a pánve, krk a hrudník jsou chráněny přijatelně.

Při bočním nárazovém testu i více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá a HR-V získala maximální počet bodů.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky získaly dobré hodnocení.

Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy HR-V a funguje také při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městě, při které dochází k častým zraněním způsobeným zpětným nárazem. V testech Euro NCAP si vysloužil dobrou známku.

Ochrana dětí

V testech ochrany 18měsíčních dětí získala HR-V maximální počet bodů. Ochrana tříletého dítěte posazeného do po směru jízdy instalované sedačky byla vzhledem ke zvýšeným deceleračním silám v oblasti hrudníku a krku vyhodnocena jako přijatelná. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou byla univerzální autosedačka skupiny I, jež při instalaci na prostředním zadním sedadle nebyla stabilní.

Ochrana chodců

Nárazník Hondy HR-V poskytuje nohám chodců dobrou ochranu, vůz tak za tuto část zkoušky získal maximální počet bodů. Výsledky ochrany pánevní oblasti byly smíšené, naměřené byly dobré i nevyhovující hodnoty. Ochrana hlavy při nárazu do kapoty byla průměrná až dobrá, kolem tvrdých sloupků čelního skla však byly zjištěny slabé a nevyhovující výsledky.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu stejně jako omezovač rychlosti jsou součástí příplatkové výbavy a dá se očekávat, že jimi bude vybavena velká část vozidel. Proto byly zahrnuty do celkového hodnocení.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda HR-V bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto