Crash test Honda Insight (2009)

Testovaná varianta: Honda Insight 1.3 SE
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 74 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.54 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.93 bodů
Náraz do sloupu: 6.01 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.09 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

25 bodů / 70 %

chodci
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Insight modelového roku 2009 s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při nárazu stabilní. Ochrana celého těla dospělého cestujícího byla ohodnocena jako dobrá. Výjimku tvoří nohy, kde je ochrana hodnocena jako dostačující. Figurína naznačila malé riziko zranění kolen, stehenních kostí a pánve. Honda byla schopna prokázat, že přístrojová deska poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím různých výšek sedícím v různých pozicích. Ochrana hrudníku byla při testu bočního nárazu dostačující, ale zatížení žeber při agresivnějším bočním nárazu ukázalo slabou ochranu. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při čelním nárazu dobrá.

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte sedícího po směru jízdy nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny řádně ochráněny v zádržném systému. Figurína nezaznamenala při testu žádné nadměrné síly nebo zrychlení. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Možné nebezpečí používání dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu, bylo zřetelně vysvětlené a štítek byl napevno umístěn ke sluneční cloně.

Ochrana chodců
Insingt získal za ochranu chodců velký počet bodů. Přední hrana kapoty byla ohodnocena za ochranu nohou chodce maximálním počtem bodů. Nárazník také získal maximální počet bodů. Nicméně, testy provedené mimo klasické oblasti Euro NCAP odhalily části, které poskytují nevyhovující ochranu. Euro NCAP již brzy rozšíří testovací oblasti, aby v budoucnosti byly i takovéto nevyhovující části zahrnuty do skóre vozidla. Kapota také nabízí dobrou ochranu ve většině oblastí, kam by mohla narazit hlava dítěte.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní pro všechny země, kde se prodávají vozidla s volantem na levé straně. V některých zemích, kde se řídí s volantem na pravé straně, je ESC volitelné v základním modelu. Honda však doufá, že se ESC stane standardem pro celou EU. Vozidlo má signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda Insight bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto