Crash test Honda Jazz (2009)

Testovaná varianta: 1,4 ES
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 78 %
Děti 79 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

28 bodů / 78 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.8 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Honda Jazz
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor po cestující zůstal při testu čelního nárazu stabilní. Řidičův prostor pro nohy se zdeformoval, ale neroztrhl se a zůstal stabilní. Nicméně, posunutí pedálů bylo velké, došlo proto k penalizaci. Výstupky přístrojové desky představovaly riziko pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Při testu nárazu do sloupu byla ochrana hrudi nevyhovující, zatížení žeber překročilo bezpečnostní limity. Avšak ochrana zbývajících částí těla byla hodnocena jako dobrá, jak v testu bočního nárazu, tak i v testu nárazu do sloupu. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Při testu bočního nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy nadměrný a hlavy obou figurín byly zadrženy. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka, instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nebyly dostatečné.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Plocha kapoty nabídla dobrou ochranu ve většině oblastí, kam mohla udeřit hlava dospělého, pro hlavu dítěte však byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Honda během roku 2009 zvyšuje počet vybavení systémem elektronické kontroly stability (ESC). V současné době je vybavení ESC volitelné v několika variantách v některých zemích, ačkoliv u většiny prodaných vozů se předpokládá, že ESC je ve standardu. Vybavenost bude zlepšena v lednu 2010, kdy bude ESC standardní výbavou pro všechny varianty ve všech evropských zemích. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro zadní i přední sedadla je ve standardním vybavení.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Honda Jazz bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto